shopping-bag 0
Items : 0
Subtotal : 0 kr.
View Cart Check Out

Netto går ind i HB Køge: Bliver sponsor for både mænd, kvinder og ungdom

Landets største dagligvarekæde Netto og fodboldklubben HB Køge indleder fra årsskiftet et nyt strategisk samarbejde.

“Det er en glædelig dag for HB Køge. Dette er en hovedsponsoraftale, men det er meget mere end det. Vi har været på udkig efter en partner, der ikke bare ville støtte HB Køge økonomisk, men også kunne bidrage med værdi til vores kultur, udvikling og image. Det er nu lykkedes. Vi er forfærdeligt stolte over den tillid, Netto viser os”, siger HB Køges direktør, Per Rud.

Aftalen betyder, at Nettos logo fra årsskiftet vil være på brystet af det bedste mandlige hold, der spiller i NordicBet Ligaen. Fra den kommende sæson vil dagligvarekædens logo også være på ryggen af HB Køges kvindelige hold, der topper Gjensidige Kvindeligaen, ligesom Netto også bliver hovedsponsor for HB Køges mest talentfulde årgange hos drengene.

“HB Køge er en ambitiøs klub med en flot historik i dansk fodbold, der gennem de seneste år har skærpet sin profil for igen at blive en del af toppen igen. Som landets bedste på kvindesiden og med spændende navne på herresiden i NordicBet Ligaen glæder vi os til at blive en del af holdet”, siger Braw Bakir, landedirektør for Netto i Danmark.

Netto-kæden har sit hovedkvarter i Køge, og det har også været med til at forme beslutningen om at engagere sig i HB Køge.

“Køge er Nettos hjemmebane, og vi ved, hvor meget klubben betyder for byen og området. Der sker rigtig mange spændende ting i HB Køge, og det vil Netto gerne være en del af og understøtte. Som ny hovedsponsor håber vi på at kunne bidrage til at løfte HB Køge til et endnu højere niveau”, lyder det fra Braw Bakir.

HB Køges direktør Per Rud fortsætter:
“Med over 525 butikker og 13.000 medarbejdere er Netto en kæmpe på sit felt. Nettos varemærke er uændret, selv om kæden har ekspanderet så voldsomt over de seneste 20 år. Man arbejder hårdt, man går ydmygt til alle opgaver, og man er ordentlig. Vi kan kun lade os inspirere af Nettos historie og udvikling”.

Netto har på landsplan mere end 525 butikker, mens hovedkontoret samt 6 butikker ligger i Køge.

“Netto har butikker spredt over hele landet, men vores tilhørssted er i Køge, som vi gerne vil give noget tilbage til. Mange af vores kollegaer går meget i sport, og vi håber, at samarbejdet med HB Køge kan give nogle unikke oplevelser for begge parter. Samarbejdet med HB Køge kommer ikke mindst til at fokusere på, at det skal være til gavn for vores medarbejdere. Her har vi allerede de første projekter på vej sammen med klubben, siger Braw Bakir.

Aftalen mellem HB Køge og Netto løber foreløbig frem til sommeren 2025.

Flere oplysninger:
Netto: Marketingchef Kathrine Werling, tlf 53 88 00 40
HB Køge: Projektchef Anders Bay, tlf 23 41 75 15